Wirtualna asystentka jako wsparcie w tworzeniu produktu – wywiad z Justyną Jachołowską

||

Planujesz wydać swój produkt, ale ogrom działań Cię przytłacza? A może nie wiesz, od czego zacząć i przydałoby Ci się wsparcie organizacyjne, techniczne czy strategiczne osoby, która ma w tym zakresie doświadczenie? Zapraszam Cię dziś do wywiadu z Justyną Jachołowską Wirtualną Asystentką znaną w internecie jako Asystentka z Inicjatywą. Powie, na czym polega jej praca i w jaki sposób Wirtualne Asystentki wspierają autorki i przedsiębiorczynie w działaniach: od badania rynku i planu aż po promocję i sprzedaż.

 

Kasia Piskorska-Żmudzka: Opowiedz czytelnikom, kim jesteś, czym się zajmujesz i jak to się stało, że zajęłaś się właśnie tym?

Justyna Jachołowska: Pracuję zdalnie jako Wirtualna Asystentka. Wspieram przedsiębiorców firm lokalnych w prowadzeniu social media, a także twórców podczas tworzenia i sprzedaży produktów cyfrowych. Zajmuje się ustalaniem strategii komunikacji, tworzeniem contentu na social media jak i do newslettera. Jestem introwertykiem i wolę pisać newslettery niż gadać na stories  

 

To na początek powiedz coś więcej, czym zajmuje się Wirtualna Asystentka?

Wirtualna Asystentka ma wiele  specjalizacji. Są specjalistki od spraw administracyjnych, social media, tworzenia stron, obsługa newslettera czy organizacja eventów stacjonarnych. Z nazwy jesteśmy wirtualne, ale tak naprawdę jesteśmy prawdziwe i wychodzimy do klienta realnie.

 

Z Twojego doświadczenia, kiedy warto zacząć planować kampanię promocyjną swojego produktu: przed, po czy w trakcie tworzenia produktu?

Kampania promocyjna wymaga dobrego planu, a w zasadzie dwóch, bo warto mieć plan B na wypadek gdyby coś poszło nie tak z planem pierwszym. Przed tworzeniem produktu warto zrobić badanie rynku czy na nasz produkt będzie zapotrzebowanie, jakie są potrzeby naszych odbiorców i ile są w stanie zapłacić za gotowe rozwiązanie ich problemu.  Bez badania rynku nie zaczynaj tworzenia produktu a tym bardziej kampanii.

 

Na jakie działania warto zwrócić uwagę?

Badanie potrzeb odbiorców to podstawa. Warto zwrócić uwagę na kwestie techniczne związane z planowaniem kampanii oraz przed uruchomieniem sprzedaży przejść samemu ścieżkę klienta, aby sprawdzić, czy wszystko działa. 

 

O czym trzeba pamiętać podczas kampanii promocyjnej?

Warto pamiętać, aby do każdego zadania przypisać termin realizacji. Nie zapominaj także o analizowaniu na bieżąco wyników i statystyk, co pozwoli ci zmodyfikować plan i uzyskać jeszcze lepsze wyniki. Pisząc maile w newsletterze, pamiętaj o segmentacji odbiorców na tych, co już kupili, oraz tych, co jeszcze się wahają. Tych pierwszych poproś o opinię o produkcie, a do drugich wyślij maila rozbijającego obiekcję wraz z opiniami tych, co już kupili produkt.

 

 

W jaki sposób Wirtualna Asystentka może wesprzeć autorkę/przedsiębiorczynię podczas kampanii?

Wirtualna Asystentka może zaplanować kampanię od A do Z, czyli od badania i analizowania potrzeb grupy odbiorców autorki/przedsiębiorczyni, może pomóc w tworzeniu produktu i materiałów promocyjnych, ustawić i moderować webinar, rozpisać plan publikacji postów w social media oraz harmonogram maili w newsletterze, aż po wsparcie przy ustawianiu płatnej reklamy w Menedżerze reklam.

Gdzie i jak można znaleźć dobrą Wirtualną Asystentkę? Na co zwrócić uwagę, nawiązując współpracę?

Jest wiele grup na Facebook z ogłoszeniami Wirtualnych Asystentek. Przy nawiązywaniu współpracy należy zwrócić uwagę na doświadczenie i to w czym się specjalizuje. Czasami klienci wymagają od jednej osoby, że będzie wykonywała wszystko, a przy samej kampanii promocyjnej warto oprócz Wirtualnej Asystentki zatrudnić profesjonalnego fotografa, grafika, prawnika, speca od stron czy reklam. Wirtualna Asystentka może pomóc w znalezieniu takiej osoby i przeprowadzić rekrutację w Twoim imieniu. Tak, przeprowadzanie procesów rekrutacyjnych także należy do zadań WA.

To wróćmy jeszcze do Ciebie. Z kim najchętniej współpracujesz z osobami z jakiej branży?

Mnie najlepiej się pracuje z osobami, które mają podobne wartości do moich. Moje główne wartości to pomoc innym, szacunek, zdrowie, pasja, rozwój, empatia i wiara. Najbardziej lubię pracować z branżami usług dla zwierząt, gastronomia, książki i rozwój osobisty, psychologia i coaching. 

Z jakich narzędzi korzystasz podczas pracy?

Na co dzień korzystam z Gmail, dokumenty Google, Canva, Mailerlite, WordPress, Meta Business.

Jakie wskazówki dałabyś osobie, która wydaje właśnie książkę, e-book lub kurs?

Po pierwsze ustal cel kampanii, co chcesz osiągnąć  oraz określ swój budżet na kampanię. Po drugie skontaktuj się ze mną, a ja pomogę Ci zaplanować Twoją kampanię i zrealizować Twój cel.

Jaką książkę, podcast lub kurs byś poleciła osobom, które planują sprzedaż swoich produktów?

Ja uwielbiam podcast Mała Wielka Firma i polecam odcinek 460, gdzie Marek Jankowski mówi o celach podczas sprzedaży produktów online.

Dziękuję Ci za wywiad i podzielenie się swoim doświadczeniem. Trzymam za Ciebie kciuki za Ciebie i Twoje klientki, no i do zobaczenia w social mediach❤️

Ja również dziękuję za możliwość podzielenia się moją wiedzą i doświadczeniem oraz zapraszam na moją stronę i zarezerwowania terminu 15-minutowej darmowej rozmowy.

Kasia Piskorska-Żmudzka
redaktorka i korektorka tekstów i graficzka dbająca o wizualną stronę projektów (w tym e-booków, książek, stron internetowych, identyfikacji wizualnych)
Justyna jachołowska
wirtualna asystentka, wspiera autorki i przedsiębiorczynie w skutecznej realizacji planów i celów, w zakresie działań administracyjnych, social mediów i kampanii reklamowych

Więcej o Justynie Jachołkowskiej znajdziecie w linkach poniżej:

www www.asystentkazinicjatywa.pl
Instagram: @asystentkazinicjatywa
Spotkanie z Justyną możesz umówić tutaj
Newsletter Justyny, czyli Neuroletter

Podobne wpisy