3 kroki do sukcesu Twojego e-booka

Chcesz napisać i wydać e-booka, który odniesie sukces? Współpracując z wieloma autorkami i autorami, mogę Ci powiedzieć, że są 3 kroki, które Cię do tego zaprowadzą. To duże kroki, które wymagają czasu i zaangażowania i warto sobie podzielić je na mniejsze zadania. Zaczynamy! 

Krok 1. Wartościowa i dobrze napisana treść

Z pewnością jest łatwiej i taniej wydać e-booka niż książkę. Jednak praca nad tekstem i całą zawartością wygląda podobnie. Po pierwsze musisz wiedzieć, do kogo piszesz, o czym i po co. Możesz oczywiście spełnić swoje marzenie i napisać, o czym chcesz, ale wtedy to robisz dla siebie. Sukces może odnieść taka treść, która ma dużą wartość dla odbiorców, musi więc odpowiadać na ich potrzeby i problemy.

Drugą sprawą jest to, że treść musi być dobrze napisana. Trzeba pamiętać, że treść ma być wartościowa, czytelna i zrozumiała dla odbiorców. Chodzi m.in. o rozmieszczenie treści, spójność, łatwość w odbiorze i oczywiście poprawność językową. Co trzeba w takim razie zrobić ze swoim tekstem? Oprócz tego, że sam autor powinien tekst przeczytać jeszcze przynajmniej raz w całości po napisaniu tekstu i go ulepszyć, czyli przeredagować, to tekst powinno się oddać do redakcji i/lub korekty osobie, która się zajmuje tym zawodowo. To świeże spojrzenie okiem specjalisty naprawdę wzbogaca tekst. To profesjonalne podejście do swojej pracy i szacunek dla swojego czytelnika. Naprawdę nie ma co liczyć na to, że czytelnik się domyśli czy przymknie oko na błędy. Wszystkich i tak się nie wyeliminuje, ale nie ma nic bardziej irytującego niż niechlujnie napisany tekst, w którym są błędy i chaos. 

Krok 2. Dobra oprawa graficzna

Oprawa graficzna, czyli okładka i skład e-booka ma znaczenie, zarówno w procesie promocji i sprzedaży, jak i samego czytania. Jedno to przykuć uwagę, drugie ją utrzymać, a trzecie to nie odciągać od treści, a najlepiej jeszcze ją wyeksponować. Krótko mówiąc, oprawa graficzna ma zachęcić do sięgnięcia do środka, ale później ułatwiać korzystanie z treści. Dlatego ważna jest tu dobrze dobrana oprawa graficzna plus znajomość zasad edytorskich, które ułatwiają czytanie. 

Jeśli chcesz, możesz oczywiście złożyć e-booka samodzielnie, ale możesz również zlecić to zadanie grafikowi. W drugim przypadku prócz gotowego e-booka zyskujesz czas na przygotowanie się do kroku 3. Polecam też przeczytać artykuł o błędach składu, których lepiej unikać w swoim e-booku.

Krok 3. Skuteczna promocja i dobra sprzedaż

Czasem jak już autor lub autorka ma e-booka czy książkę gotową to się cieszy, myśląc, że najgorsze za nim i teraz czytelnicy sami się pojawią, ewentualnie puści płatną reklamę i to wystarczy. Promocję warto zacząć wcześniej i sobie ją zaplanować, to długotrwały etap i nie ma co liczyć na dochód pasywny, bez swojego zaangażowania. Jeśli nie będziesz mówić o swoim e-booku, go promować, to nikt się o nim nie dowie. Druga strawa to sama sprzedaż, warto przemyśleć nie tylko kanał dystrybucji i płatności, ale zastanowić się co później, jak i kiedy zapytasz o opinię, jaką wiadomość wyślesz klientowi, w jaki sposób pozostaniesz z nim w kontakcie itp. 

To tylko tyle i aż tyle o napisaniu i wydaniu e-booka z sukcesem. Oczywiście każdy definiuje sukces po swojemu. Jednak jeśli już się za to zabierasz, to warto zwrócić uwagę na te trzy kroki, rozbić je na mniejsze zadania i z planem je realizować, nie pomijając żadnego.

Jeśli zaciekawił Cię ten temat i jesteś właśnie na etapie realizacji swojego pomysłu na produkt cyfrowy i potrzebujesz wsparcia, to zerknij do mojej oferty, chętnie Ci w tym pomogę. A jeśli dopiero się przymierzasz to napisania swojego e-booka, ale masz problem z tym, żeby zacząć, to zerknij do tego artykułu o sposobach na trudne początki pisarskie.

Mam nadzieję, że zachęciłam Cię do działania i pomogłam. 

Do następnego!

Podobne wpisy